İNTERNET ŞUBESİ
MENÜ

Çağrı Merkezi

KREDİ HESAPLAMA ARACI

Çağrı Merkezi

444 00 25'i veya 0850 225 00 55'i arayarak ABank Çağrı Merkezi'ne 7 gün 24 saat ulaşabilir ve bankacılık işlemleriniz için destek alabilirsiniz.

Yapabileceğiniz İşlemler

- Sesli yanıt sistemi aracılığıyla kredi kart başvurunuzu sorgulayabilir, kredi kartı ekstre ve dönem içi borç bilginizi, vadeli ve vadesiz hesap bilgilerinizi öğrenebilirsiniz.

- Kredi kartınız için vadesiz hesabınız üzerinden otomatik ödeme talimatı verebilir veya talimatınızı iptal edebilirsiniz.

- Kredi kartı ve Banka kartınızın şifresini alabilir veya mevcut şifresini değiştirebilirsiniz.

- Bireysel internet bankacılığı giriş şifrenizi, kullanıcı adınızı hatırlamıyor veya hatalı giriş nedeniyle blokelendiyse; Yeni şifrenizi Çağrı Merkezimizden 7/24 alabilirsiniz.

- Üye iş yeri ve pos teknik destek işlemleri için 7/24 çağrı merkezini arayabilirsiniz.

- Güncel kampanyalar hakkında bilgi alabilirsiniz.

Güvenlik

ABank Güvenlik Unsurları

ABank İnternet Şubesi, müşterilerine yüksek güvenlikli kullanım olanağı sağlamaktadır. ABank güvenlik unsurları aşağıdaki gibidir:

- SSL 256 Bit Şifreleme: ABank İnternet Şubesi SSL 3.0, 256 bit şifreleme sistemiyle korunmaktadır. Bu sistem sayesinde bilgisayarınız ile bankacılık sistemi arasında güvenli bir hat kurulur. Tüm dünyada yaygın olarak güvenlik amaçlı kullanılan bu sistem sayesinde bilgileriniz ve hesaplarınız güvenliktedir.

- Sanal Klavye: Kötü niyetli kişilerin İnternet Şubesi şifresini çalmak için kullandıkları “Screenlogger” ve “Keylogger” gibi programları etkisiz hale getiren bir güvenlik uygulamasıdır.

- Son Başarılı Giriş/Son Hatalı Giriş Gösterilmesi: Buradan İnternet Şubesi’ne giriş yaptığınız tarih ve saat bilgilerini kontrol ederek, bilginiz dışında bir giriş olup olmadığını öğrenebilirsiniz.

- SMS Şifre: İnternet Şubesi’ne erişiminizde ekstra güvenlik sağlayan, EFT/Havale işlemleri, güvenlik ayarları güncelleme işlemleri gibi ikinci onay istenen yerlerde cep telefonunuza gönderilen güvenlik şifresidir.

- Şifre Cihazı: İnternet Şubesi’ne erişiminizde aynı SMS şifrede olduğu gibi ekstra güvenlik sağlayan, EFT/Havale işlemleri, güvenlik ayarları güncelleme işlemleri gibi ikinci onay istenen yerlerde cep telefonunuza gönderilen güvenlik şifresi üreten cihazdır.

- Otomatik Oturum Sonlandırma: Güvenli çıkış işlemini yapmadan İnternet Şubesi’nin başından ayrıldığınız durumlarda, izinsiz girişleri engellemek amacıyla ABank İnternet Şubesi oturumu 5 dakika sonra otomatik olarak kapatılır.

- Para Transferi Uyarısı: Belirli limitler dahilinde hesabınızdan çıkan tutarlar hakkında e-posta ve SMS ile bilgilendirilirsiniz.

- Görüntüleme Amaçlı Kullanım: ABank müşterilerine işlem yapmadan sadece görüntüleme amaçlı İnternet Şubesi kullanılması olanağını da sağlar.

İnternet Şubesi Kişisel Güvenlik Ayarları

ABank’ın almış olduğu güvenlik önlemlerine ek olarak, İnternet Şubesi içinden kişileştirilmiş güvenlik ayarlarınızı tanımlayabilirsiniz.

a. Şifre Değiştirme: Bu menüden İnternet Şubesi şifrenizi dilediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.

b. IP Kısıtlama: Tercihinize göre İnternet Şubesini kullanmak istediğiniz bilgisayara ait 3 farklı IP adresini sisteme tanımlayarak sadece tanımlı IP’lerden İnternet Şubesi'ne giriş yapabilirsiniz.

c. Limit ve Yetki Tanımlama: Bu menüyü kullanarak hesaplarınızın veya işlemlerinizin kullanımını yetkilendirebilir, günlük/aylık işlem limitlerinize sınır koyabilirsiniz. Bu güvenlik ayarlarını kullanan müşterilerimiz, şubeleri ile irtibata geçerek limit ve yetki tanımlarını kaldırabilirler.

Dolandırıcılık Yöntemleri ve Korunma

a. İnternet Şube Önemli Uyarılar


- ABank, SMS ya da e-posta ile kimlik bilgilerinizi kredi kartınıza ait bilgileri istememektedir. Kredi kart bilgilerinizi almaya yönelik gönderilen sahte internet sitelerine yönlendirme linklerine ve kredi kartı bilgilerinizi almaya yönelik gönderilen mesajlara itibar etmeyiniz. ABank, fatura, kurum ödemesi, GSM yüklemesi gibi ödemelerinizde kredi kartınıza ait bilgilerinizi girmenizi istememektedir.
- ABank, İnternet Şubesi'ne giriş esnasında, hiçbir zaman TCKN ve/veya cep telefonuna ait marka ve model gibi bilgiler talep etmemektedir. Pop-up olarak açılabilecek herhangi bir ekrana bilgi girişi yapmayınız.
- İnternet Şubesi’ne girerken tarayıcınızın adres kısmına https://esube.abank.com.tr/eSubeEntry.html yazdığınızdan emin olunuz.
- Güvenlik konusunda ABank tarafından, tarafınıza yapılan bildirimleri dikkatlice okuyunuz ve güvenlik sayfasında yazan güncel bilgileri takip ediniz.

b. Mobil Şube Önemli Uyarılar

- ABank Dijital Mobil Bankacılık uygulamasını Apple Store veya Google Play Store. uygulama marketlerinden indirebilirsiniz.
- Zararlı uygulamalardan korunmak için, cihaz ayarlarınızda bulunan “market dışı uygulamaların yüklenmesi” seçeneği işaretli olmamalıdır.
- Apple Store veya Google Play Store haricinde özel bir link ile cihazınıza gelen yüklemeleri asla tıklamayınız.

c. Müşterilerimiz Tarafından Alınması Gereken Önlemler

- İnternet kafe gibi internet ve bilgisayarların ortak kullanıldığı yerlerden İnternet Şubesi’ne girmeyiniz.
- Yakınlarınızın isim, doğum tarihi, tutulan takımın kuruluş yılı gibi özel gün ve tarihler, telefon numarası gibi tahmine açık bilgiler şifre olarak seçilmemelidir. Ayrıca güvenlik için her yerde aynı şifreyi kullanmamalısınız.
- Her türlü şifrenizi herhangi bir yere yazmamalı ve kimseyle paylaşmamalısınız. Şifrelerinizi bilgisayarınıza veya tarayıcınıza kayıt etmeyiniz.
- İnternet Şubesi girişlerinde sanal klavye kullanımına özen gösteriniz.
- Bilgisayar ve erişim amacıyla kullanılan cihazlarda kopya veya lisansız yazılım kullanılmamalı, yazılımların güncel sürümleri tercih edilmelidir.
- İşletim sistemi ve internet tarayıcısının güncel tutulması gerekmektedir. Bilgisayarın korunması ve sorunsuz çalışmasının sağlanması için, yazılımı üreten firmalar tarafından yayınlanan güncellemeler takip edilmeli ve programların güncellemeleri zamanında yapılmalıdır.
- Bilgisayarlarda veya mobil cihazlarınızda lisanslı “Anti-Virüs” yazılımları kullanılmalı ve bu yazılımlar güncellenmelidir.
- İnternet güvenlik duvarı (Firewall) kullanılmalı ve bu tür uygulamalar bilgisayarlarda aktif tutulmalıdır. Firewall yazılımları, bilgisayarlara yetkisiz erişimi engelleyebilmektedir.
- Tarayıcınızda otomatik tanımlama fonksiyonu kullanılmamalıdır. Otomatik tanımlama fonksiyonu, daha önce girilen şifreler de dâhil olmak üzere tüm bilgileri saklar. Güvenlik açısından otomatik tanımlama fonksiyonu devre dışı bırakılmalıdır.



- İnternet gezgini tarafından indirilen dosyaların sık sık temizlenmesi gerekir. Bazı internet sitelerine girildiğinde, sitelere yüklenen uygulamalar ve küçük yazılımlar ile siteye giren kişiler hakkında bilgi toplanır. Toplanan bilgiler bir metin (.txt uzantılı) dosyasında tutulur. Bu dosyalara "Tanımlama Bilgisi" (Cookie/Çerez) denir. Çerez dosyaları, hangi sitelerin ziyaret edildiğine ve bu sitelerde internet siteleri üzerinden doldurulan formlara ait bilgilerden oluşur. Cookie'ler (çerez) virüs yaymak için kullanılamazlar. Ancak bazı özel bilgilerinizin kötü amaçlı kişilerin eline geçmesini kolaylaştırır. Ek olarak, internet sitelerine girildiğinde bazı gereksiz dosyalar "Temporary Internet Files" klasörü altında depolanmaya başlar. Özel bilgilerin olabileceği bu dosya ve Cookie'leri silebilmek için aşağıdaki adımların takip edilmesi gerekir. Bu işleme “Cache” ön bellek temizliği denir.

İnternet Explorer için:

- Araçlar – İnternet Seçenekleri – Göz Atma Seçenekleri menüsünden, sil (delete) butonuna basarak açılan penceredeki tüm seçenekleri işaretleyip, sil butonuna basılarak yapılmaktadır.


Google Chrome için:

- Chrome menü butonu – Geçmiş – Tarama Verilerini Temizle yolundan açılan pencerede, “en baştan” seçeneği ile tüm kutucuklar seçilerek, “Tarama verilerini temizle” butonuna basılarak yapılır.
- Bunlara ek olarak tarayıcınıza ait güvenlik seviyesi her zaman için üst seviyede olmalıdır. Otomatik form doldurma ile şifre kayıt etme fonksiyonlarını aktif etmemeniz ise daha güvenli bir kullanım olacaktır.
- İnternet Şubesi’ne girdiğinizde son hesap hareketlerinizi ve kredi kartı harcamalarınızı kontrol ediniz, olağandışı bir durumda 444 00 25 / 0850 225 00 55 Abank Çağrı Merkezi’ni arayınız.
- Tanımadığınız kişilerden gelen e-posta mesajları hiç açılmadan silinmelidir. E-postalar tanıdığınız kişilerden geliyor dahi olsa ekindeki güvenilmeyen dosyalar çalıştırılmamalıdır.
- İnternet erişimi için ADSL modem kullanıyorsanız, modeminizin fabrika ayarı olarak gelen şifreyi tahmin edilmesi zor bir şifre ile değiştirmeniz gerekmektedir. Ayrıca bu modeme ait kablosuz ağ şifresini de tahmin edilmesi zor bir şifre yapmalısınız.
- İnternet Şubesi için kullandığınız bilgisayarınızın güvenliği çok önemlidir. İnternet Şubesi’ni kullanırken bilgisayarınızın başından kalkmamalı, bilgisayarınızı kullanan başka kişiler varsa, bu kişilerin güvenlik için azami dikkat gösterdiğinden emin olmalısınız. İnternet bağlantınız kesilirse, İnternet Şubesi ekranınızı kapatmadan bilgisayarın başından kalkmayınız.
- Sadece güvenliğinden emin olduğunuz kablosuz (Wireless) ağlardan İnternet Şubesi’ne veya Mobil Şube’ye giriş yapınız.
- ABank İnternet Şubesi’nden mutlaka “Güvenli Çıkış” butonuna basarak çıkınız.
- ABank Dijital uygulama açıkken cep telefonunuzu başkalarına vermeyiniz ve uygulamadan çıkarken, çıkış butonuna basarak çıktığınızdan emin olun.

d. Bazı Zararlı Yazılımlar ve Saldırı Tipleri

- Truva Atı (Trojan): Size faydalı ve ilginç gibi görünen ancak bilgisayarınıza yüklenip çalıştırıldığında zarar veren yazılımlardır. Zararsız bir programın (oyunlar, anlık bilgi veren yazılımlar, vb.) içine ek olarak yerleştirilebilirler veya Truva yazılımının başka bir şeymiş gibi görünmesi sağlanabilir. Truva atı içeren e-posta ya da ekindeki dosya açıldıktan veya uygulama çalıştırıldıktan sonra zararlı kodlar aktif hale gelir. Tespit edilmesi oldukça zor olan Truva atı, genellikle sistemlere e-posta yoluyla bulaşmaktadır. Bunun dışında yoğun disklerden (cd), sayısal çok yönlü disklerden de (DVD), e-posta ekindeki (.jpg, .gif, .txt, .doc, .xls gibi) dosyalara, bilgisayar oyunlarındaki “.exe” uzantılı uygulama dosyaları gibi pek çok yere gizlenebilir.

- Tuş ve Ekran Kaydediciler (Keylogger ve Screenlogger): Tuş kaydediciler, bilgisayarda, klavye vuruşlarını anlık olarak kopyalayabilen ve bunları kaydederek e-posta yoluyla korsanın eline geçmesini sağlayan programlardır. Bu tür programlar klavye ile yazılan her şeyi kaydedebilme yeteneğine sahiptir. Elde edilen kayıtlar sistemde “.txt” uzantılı metin dosyası olarak tutulur. Yapıları itibarıyle kurbanların her türlü şifre ve özel yazışmalarını ele geçirmek için kullanılabilir. Ekran kaydediciler ise, ekran görüntülerini kopyalayan ve bunları e-posta ile saldırgana ulaştıran programlardır. Yakalanan anlık görüntüler sayesinde o anda ekranda ne yapıldığı veya şifrelerin nereye yazıldığı kolaylıkla görünebilir. Tuş kaydediciler ve ekran kaydediciler dolandırıcılık eylemlerinde birbirlerini tamamlayan iki bileşen gibi çalışırlar. Bu tarz yazılımlara örnek olarak; iSpyNow, Perfect Keylogger, Phantom verilebilir. Ayrıca ebeveyn denetimleri için kişiler çocuklarının zararlı sitelere girmelerini engellemek ve bir çeşit takip oluşturmak üzere de bilgisayarlara kurulabilmektedir. Tuş kaydedici yazılımları; uzaktan erişime açık, yeterince korunmayan bilgisayarlara bilgisayar korsanları tarafından yüklenebileceği gibi kullanıcı tarafından oyunlar, e-postalar vb. yollarla farkında olmadan da yüklenebilir. Tuş kaydedici yüklenmiş bir bilgisayardan internet şubesine giriş yapıldığında kullanılan tüm bilgiler bilgisayar korsanları tarafından ele geçirilebilir. Ekran görüntülerini anlık resimler yerine film gibi hareketli görüntüler olarak kaydeden veya bilgisayarda kayıtlı tüm bilgilere erişim sağlayan “Trojanlar” da mevcuttur. Bu tarz yazılımların, özellikle “İnternet Kafe” gibi çok sayıda kişinin ortak kullandığı ve yeterli güvenlik önlemi alınmamış bilgisayarlarda bulunma ihtimali fazladır.

- Olta Saldırıları (Phishing): Bir kişinin hassas bilgilerinin (şifre, parola, müşteri numarası, kullanıcı adı, kredi kartı numarası vb.) kod ve bilgilerinin elektronik ortamlarda ele geçirilmesini amaçlayan saldırı türüdür. Olta saldırısı internet üzerinde en çok kullanılan dolandırıcılık yöntemlerinden biridir. Phishing metodu ile yapılan çevrimiçi olaylarda; Kredi, Debit/ATM kart numaraları/CVV2, Şifreler ve parolalar, Hesap numaraları, İnternet Şubesi’ne girişte kullanılan kullanıcı kodu ve şifreler, Doğum tarihi vb. kimlik bilgileri, gibi bilgiler ele geçirilmektedir. Olta saldırılarında, internet aracılığıyla, finansal kurum ve kuruluşlar, resmi kurumlar veya alışveriş şirketlerinden gönderilmiş gibi görünen, acil ve çok önemli konular içeriyormuş izlenimi veren sahte e-postalar yayılır. E-postanın konusu, müşteri bilgilerinin güncellenmesi veya şifrelerinin değiştirilmesi olabilir ve içinde ilgili kurumların sayfalarının birebir aynısı şeklinde görünen internet sayfalarına giden linkler yer alabilir. Bu e-postalarda kişilerin; şifre, parola, müşteri numarası, kullanıcı adı, kredi kartı numarası ve kodları sanki kurum tarafından isteniyormuş gibi yazılır. Bu e-postalarda verilen linklere tıklayıp, kişisel bilgilerini ekrana giren kullanıcı bu sitelerin gerçek siteler olmadığını fark etmemekte ve özel bilgileri çaldırmaktadır.

Türkiye Bankalar Birliği Güvenlik Duyuruları

Aşağıdaki linklerden güvenlik konusunda detaylı bilgiler edinebilirsiniz.

Dolandırıcılık Eylemleri ve Korunma Yöntemleri İnternet Şubesi’ne Girişlerde Tek Kullanımlık Şifre Uygulaması Hakkında Kamuoyu Duyurusu Tek Kullanımlık Şifre Uygulaması Sık Sorulan Sorular Tüm TBB duyuruları

Sıkça Sorulan Sorular

Yurt dışından 444 00 55'e veya 0850 225 00 55'e nasıl ulaşabilirim?

+444 00 55 veya +90 850 225 00 55 numaramızı tuşlayarak ulaşabilirsiniz.

İletişim bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim?

Bilgilerinizin güncellenmesi için size en yakın şubemize gitmeniz yeterli olacaktır.

Kredi kartı borcu için otomatik ödeme talimatı nasıl verebilirim?

Çağrı Merkezimiz aracılığı ile kredi kartı borcunuzun vadesiz hesabınızdan ödenmesi için otomatik ödeme talimatı verebilir veya talimatınızı iptal edebilirsiniz.

Vadesiz hesap bakiyemi nasıl sorgulayabilirim?

Sesli yanıtlama sistemimiz üzerinden ATM kart bilgileriniz ile öğrenebilirsiniz.

Kredi kart başvurusunu nereden yapabilirim?

Şubelerimiz aracılığı ile kredi kartı başvurusu yapabilirsiniz.

İnternet bankacılığı başvurusunu nasıl yapabilirim?

Şubelerimiz aracılığı ile İnternet Bankacılığı başvurusu yapabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı şifremi unutmam halinde yenisini nasıl alabilirim?

ATM ve kredi kart bilgileriniz aracılığı ile İnternet Bankacılığı ''Şifremi Unuttum'' adımını kullanarak yeniden şifre alabilirsiniz.

Ürün veya hizmet arayabilirsiniz. Kapat